Svar på tal: Ang jag HATAR zigenare
2010-10-27 / 23:32:29 / Allmänt

"Ja men vad är problemet? dom betalade för sig eller? anlednigen till att dom skickade in 2 tjejer som kanske var ikke romer var just att DU skulle neka dom vilket du ville göra!!Av vilken anledning skulle du inte vilja ha romer hos dig? det komiska är att du endast ser på dom stora kjolarna då tror du att alla romer bär dessa kjolar du e ju fan du i huvet om du tror så dummer ;)ska lära dig en sak gumman lilla då jag ser att du är fortfarande dum och ung endast finska zigenare har stora kjolen på sig medans andra kan ha byxor vanlig kort kjol studera oss istället för att dra ALLA över en kamm...ja det var allt från mig tudelu!"

Hej!

Tro det eller ej men jag var vaktiskt och lånade en bok på biblioteket härom veckan om just romer, för att lära mig mer om deras kultur och ursprung, så jag har inte förutfattade meningar. Bara det att INGEN som jag har träffat har varesig varit trevlig eller gjort något annat som jag fått en bra uppfattning om..Sen är det ju självklart att jag kanske har haft otur, 562 gånger.

Nej, inga romer jag har haft här på jobbet har betalat, NÅGON GÅNG, däremot har det försvunnit saker och man har hittat obehagliga saker där dom varit, tänker inte gå in på vad.

Varför låter du dom vara där då? Undrar folk säkert, JO för att jag INTE vill dra alla över en kam, och vill så gärna tro att "men den här gången sköter dom sig säkert". Tyvärr så har det inte hänt och kommer förmodligen inte hända heller.

För mig spelar det absolut ingen roll om man är gul, svart, kurd, vit, blå, romer eller indianer..så länge en människa behandlar mig med respekt och är trevlig så är jag det absolut tillbaka.
Och du måste också förstå att jag skrev inlägget lite grann i stundens hetta då jag var rasande över ett flertal räknat upprepat beteende.

Klart att det säkert finns bra romer, men jag har bara aldrig träffat någon, skulle vara spännande att göra det någon gång.

Så detta handlar inte alls om hurvida man är dum i huvudet eller inte, utan om ens egna upplevelser, erfarenheter och reflektioner.

Kul att du skrev så man kan diskutera lite!
:)



1 Kommentarer
malin:

vettigt ! :D

fin blogg, kolla gärna in min där jag för tillfället skriver om hur jag & min man träffades, de blev en total vändning för första gången jag såg han blev jag livrädd <3 :)



SKRIVET DEN: 2010-10-28 KL: 09:16:22 URL: http://jagkallashon.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: