Blåbär, regn och lite svamp
2009-08-20 / 12:39:07 / Allmänt

Härom dagen var jag och 2 av mina kusiner ute och skulle plocka svamp och blåbär. Till en början var vi mycket taggade att hitta svamp men efter 40 minuters letande höll vi på att ge upp. Då hittade Amelie 3 yttepytte som hon promt lade ner i korgen, under tiden plockade vi blåbär och plötsligt hittar Angelica årets största kantarell. Jag nöjde mig med att hitta en normalstor...inte ett dugg avundsjuk.

Så där hade vi alltså massor med blåbär, några trötta kantareller och inget tålamod eller kraft kvar. Hela trion höll med om att man faktiskt inte kan ha varit ute i X antal timmar och sen kommer hem med tröttsvamparna, så dom åkte och "handlade" lite mer kantareller för att fylla ut tomrummet i korgen. Precis när vi kommer innanför bildörren så vräker regnet ner. Man är nog lite av en turnisse ;D HAHA







Det blev en blåbärspaj iallafall :)
Puss och kram

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: